11-01-2021, 03:37 PM
Merhaba Arkadaşlar. Son zamanlarda forumda ziyaretçi kaybı veya artışıyla alakalı bir çok başlık görmeye başlamıştım. Bu yüzden uzun süre bir araştırma sonucu ve kendi tecrübelerimin yer aldığı makaleyi hazırladım:
Domain Faktörleri
1. Domain Yaşı: , Matt Cutts şunları ifade ediyor:
“Bir yıllık ve altı aylık domain arasında ciddi anlamda bir fark yok”.
Kelime’nin diğer bir ifadesiyle domain yaşına önemveriyorlar ama bu çok da önemli değil.
2. Üst Seviye Alan Adın’da Görünen Anahtar Kelime. Appears in Top Level Domain: Domain ismin’de anahtar kelimelerin geçmesi çok fazla önemli değil ama bu alak sinyali vermektedir.
3. Domain Adın’da İlk Olarak Anahtar Kelime’nin Geçmesi : SEOMoz’ un 2011 Arama Motorları’nın Sıralama Faktörleri listesinde, hedeflenen kelimenin domain isminin başında, orta veya sonunda olması olmayan diğer sitelere göre daha avantajlı olduğunu kabul ettiler.
4. Domain kayıt süresi: Google patent şöyle der:
“ Değerli (yasal) domainler genelde satın ılınırken birkaç yıllığına alınır ama buna karşın kötü amaçlı (illegal) domainler ise çok nadiren birkaç yıllığına satın alınır. Bu yüzden domain’in alındığı süre bir yönüyle legal olup olmadığını belirleyen bir faktör olarak algılanır”.
5. Alt Domain İsmi’ndeki Anahtar Kelimeler: SEOMoz’s alt domain’de bulunan anahtar kelimelerin faydası olduğunu kabul etmiştir:
6. Domain Geçmişi: whois platformları veya diğer sitelerden alınan linler Goog’a sitenin geçmişine bir reset atarak değer vermemesini söyleyebilirler.
7. Tam Eşleşmeli Domainler: EMDs (Tam Eşleşmeli Domainler) Örneğin; bilet.com, tatil.com, araba.com , site sahiplerine arama motorlarında eğer gerçekten kaliteli iseler üstünlük sağlayabilirler ama kaliteli değilseler EMD güncellemesi onları bekliyor:
Matt Cutts ‘‘ Küçük Bir Hava Raporu: Google Algoritması’nda yapılacak küçük bir güncelleme, düşük kaliteli Tam Eşleşmeli Domainleri arama sonuçlarında düşürecek.
8. Açık ve Gizli WhoIs: Gizlenmiş WhoIs bilgisi “bir şeyleri gizlemeya çalışma” anlamına geşebilir. Matt Cutts bu açıkalamsını Pubcon 2006’da yapmıştı:
“… Onlar’ın whois bilgilerini kontrol ettiğimde hepsinin kapalı olduğunu gördüm , hepsi “whois gizlilik koruma servisi kullanıyorlardı”. Bu alışıldık bir şey değil Whois bililerini gizlemek otomatik olarak o sitenin kötü olduğu anlamına gelmez ama gelebilir de.”
9. Ceza Almış WhoIs Sahibi: Google eğer bir kişi’nin spam yaptığını tesbit etmiş ise o kişiye ait diğer siteleri de ince eleyip sık dokuyarak değerlendirmeye alır.
10. Ülke TLD uzantısı: Üst seviye alan adı alımı (.tr, .ru, .ro) o ülke’de yükselmeye yardımcı olur …ama farklı ülkelerde yükselmelerini engeller.
Sayfa Düzeyi Faktörleri
11. Title Tag’deki Anahtar Kelimeler: Title tag bir web sitesi’nin ikinci en önemli kısmıdır (site içeriği dışında) ve aynı zamanda site içi SEO’una olumlu yönde katkısı vardır.
12. Title Tag’in Anahtar Kelime ile Başlaması: SEOMoz ‘a, göre title tagların anahtar kelime ile başlaması, anahtar kelimenin ortada veya sonda olmasından çok daha iyidir.
13. Description Tag’deki Anahtar Kelime: Diğer önemli bir faöktördür, günümüzde olmaz sa olmazlardan değil ama önemini hala korumaktadır.
14. H1 Tag’deki Anahtar Kelimeler: H1 taglar ikinci site başlıklarıdır ve bu araştırma sonuçlarına göre Google’a olumlu sinyaller gönderirler :
15. Dosyalarda Çok Sık Kullanan Anahtar kelimelerin Bulunmsı: Diğer anahtar kelimelrden ziya’de fazla kullanılan anahtar kelimelerin doyalarda yer alması alaka ile ilgili daha iyisinyal verir
16. İçerik Hacmi: Çok fazla kelimenin içeridği içerikler kısa içeriklerden daha öenmli olarak algılanmaktadırlar. SERP IQ içerik hacminin SERP pozisyonuna katkıda bulunduğunu belirtmiştir:
17. Anahtar Kelime Yoğunluğu: Bir zamanlar ço önemliydi ama halen Google sıralamalarda bunu dikkate alıyor. Fakat üzülmeyin kelime yoğunluğunun bir zararı da yok diyebilirim.
18. İçerikte Yer Alan LSI Anahtar Kelimeler : LSI anahtar kelimeleri arama motorlarının bir den fazla anlam taşıyan anahtar kelimeler de sayfanın bulunmalarını sağlarlar.
19. Başlıktaki LSI Anahtar Kelimeler ve Açıklama Tagları: LSI içeriklerde kullanılan anahtar kelimeler Google’ın eş anlamlı kelimeler arasından bağlantı kurmalarına yardımcı olurlar. Bu tür içerikler de olumlu sinyaller verirler.
NOT: LSI Anahtar Kelimeler hakkında Daha fazla detay için Bakınız
20. HTML ile Sayfa’nın Yüklenme Hızı: Google ve Bing sayfa yüklenme hızını sıralama faktörü olarak kullanırlar. Arama motorları örümcekleri sayfa kodları ve dosya ebetlarını değerlendirmeye alırlar.
21. Tekrarlanan İçerik: Belirli bir içeriğin bir kısmı değiştirilmiş olsa bile negatif yönde arama motorlarını etkilerler.
22. Rel=Canonical: Doğru kulanıldığında, Google’ı sayfada tekrarlanan içerik olmadığına dair ikna edebilir.
23. Chrome’da Sayfa’nın Hızı: Google Chrome’da hızlı yüklenen sayfalara değer verir ve ziyaretçilerin site içerisinde rahat dolaştığı ve sitenin dolaşıma uygun olduğu yönünde sinyal alır.
24. Görsel Optimizasyonu: Sayfa’da görsel kullanımı arama motorlarına olumlu sinyaller veri, dosya adı, başlık ve açıklama üzerinde verir.
25. İçerik Güncelleme Sıklığı: Google Caffeine sürekli güncellenen sitelerle alakalı sonuçları arama motorlarında günceller . Bununla birlikte güncelleme yapılan tarihi de yine yapılan sıralama da gösterir.
26. İçerik Güncelleme Hacmi: İçeriği güncelleme ve değiştirme de önemli bir faktördür. İçeriğin bir kısmını veya komplesini değiştirmek çok daha önmlidir.
27. Sayfanın Tarihsel Olarak Güncellenmesi: Sayfa ne kadar aralıklarla güncellenmekte? Haftalık mı, aylık nı, yıllık mı? Sayfa’nın güncelleme sıklığı da arama motorları algoritmalarının önem verdiği güncel faktörlerden birisidir.
28. Anahtar Kelime’nin Önemi: Anahtar kelime’nin içeriğin ilk 100 kelimesinde yer alması alaka ile ilgili olarak, arama motorları algoritmalarına önemli bir sinyal verir.
29. H2, H3 Taglardaki Anahtar Kelimeler: SEOMoz’s panel panelin de kabul ettiği gibi H2 or H3 etiketlerinde görünen anahtar kelimelerde zaıfta olsa arama motorlarına olumlu sinyal verirler.
30. Anahtar Kelime Düzeni: Sayfa içeriğinde seçilmiş belirli bir anahtar kelime, farklı cümlelerde , afrklı düzende geçen anahtar kelimelerden arama motorlarında daha fazla yükselecektir. Örneğin; ‘‘ Kediler için Mama’’ kelimesinde yükselmeye çalışan webmaster, içerikte kullanacağı ‘‘Kediler için mama’’ kelimesi ‘‘ Mamamkediler için’’ kelimesinden daha fazla etki sağlayacaktır. Bu Anahtar Kelime Arama işleminin ne kadar önemli olduğunu ortaya koymak için çok iyi bir örnek.
31. Outbound Link Kalitesi: Bir çok SEO uzmanı otoriter sitelere verilen linklerin sitenizin trust değerine katkı sağladığını düşünmekedir .
32. Outbound Link Teması: SEOMoz’a göre, arama motorları alakalı sayfaya verdiğiniz linkin içeriğini kullanabilirler. Örneğin; sizin otomobiller hakkında bir websiteniz olduğunu varsayalım ve ve bu siteden videolarla ilgili bir siteye link verdiğinşizi düşünelim, bu durum Google’a sitenizin atomobil veideoları hakkıında olduğuna dair bir sinyal verebilir. Otomobil değil, otomobil videoları.
33. İmla Kurallarına Uyma: 2011 yılında, Her ne kadar Cutts karmaşık bir cevap vermiş olsa da ( imla kuralları önemli değil) Dilbilgisi ve İmla kurallarına algoritmalar önem verir.
34. Otoriter İçerik: İçerik özgün mü? Eğer indexlenmiş bir siteden içerik alınır veya kopyalanırsa arama motorları buna değer vermezler, şayet kaynak artık yayından kalmış ise durum değişir.
35. İşe yarayan yardımcı Kaynak:Yeni Güncelenen Google Rater Guidelines Document, e göre yardımcı işe yarayan kaynak sayfanın kalitesine inanılmaz katkı sağlar (aynı zamanda Google sıralamasına)
36. Dışarı verilen backlink sayısı: Dışarıya çok fazla verien DoFollow backlink PageRank kaybına neden olabilir.
37. Multimedia: Resim, video v.s. içerik elemanları içeriğin çok kaliteli olduğuna dair arama motorlarına olumlu yönde sinyal verebilirler.
38. Farklı Sayfalara Yönlendirilen ( İnternal)Site İçi Linkler: Site içerisinde farklı sayfalara verilen linkler o sayfalarının alaka ve önemine vurgu yaparlar.
39.Kaliteli Sayfalardan Alınan Internal Linkler: Otoriter sayfalardan alınan internal linkler PR değeri düşük olan sayfalara ciddi anlamda katkıda bulunurlar.
40.Kırık Linkler: Çok fazla kırık link bulunan site, arama motorlarına artık terkedildiği veya ilgilenilmediği izlenimi verir.
41. Okuma Seviyesi: Hiç şüphe yok ki Google web sayfalarının okunma seviseni hesaba katıyor:
Fakat Google’ın bu bilgiyi neden aldığı konusu biraz tartışmalı. Bazıları okunma seviyesinin PR değerini belirlemeye yaradığını çünkü ziyaretçilerin görüşlerini yansıttığını söylerken, bazıları da Linchpin SEO okunma seviyesinin kaliteli siteler ile çöp siteler arasındaki farkı ortaya çıkarmak için olduğunu söylüyorlar.
42. Affiliate Linkler: Affiliate linkler aslında Google sıralamanıza pek zarar vermezler ama eğer bunları çık fazla kullanıyor iseniz, o zaman sitenizi daha dikkatli inceler bunu da sitenizin gerçekten “affiliate site” olup olmadığını belirler. Ve sonuç olarak olmadığına karar verirse o zaman sorun çıkar.
43. HTML hataları ve WC3 validation: Web sitesinde çok fazla HTML hatası olması veya zayıf kodlama Arama motorlarının siteyi kalitesiz bir site olarak algılamasına neden olabilir. Ayrıca buna bağlı olarak bir çok SEO uzmanı, WC3 validation hatalarının arama motorlarına aynı şekilde sitenin kalitesinin zayıf olduğuna dair sinyaller verir.
44. Sayfa’nın barındığı Domain: Otoriter domain firmalarında barınan sayfalar düşük kaliteli domain firmalarında barınan sayfalardan daha fazla değer görürler.
45. PageRank Değerleri: Genel anlamda çok fazla etkisi olduğu söylenemez ama özel anlmadan PR değeri yüksek olan siteler sıramalarda daha üst sıralarda yer alır.
46. URL Uzunluğu: Search Engine Journal ‘a göre uzun domain isimleri arama motorlarındaki sıralamayı olmsuz yönde etkileyebilir.
47. URL Yapısı: Anasayfaya daha yakın olan sayfa diğerlerine göre daha otoriter olur.
48. Editörler (İnsan): Her ne kadar teyid edilmemiş olsa bile, Google’ın patent dosyasında SERPs sistemine etki edecek ( insan) editörler var.
49. Sayfa Kategorisi: Kategori, sayfa ile alaka sinyali verdiği için önemlidirler. Kategoriyle ilgili bir sayfa sitenin genel anlamda konusunun anlaşışması açısından arama motorlarına olumlu anlamda sinyal verirler.
50. WordPress Etiketleri:. Yoast.com ‘a göre WordPress Etiketleri içerik konusuyla alakalı arama motorlarına verilen net sinyallerdir.
“ SEO çalışmalarını çok etkili yapmanın yolu site içeriğininin alakalı kısımlarını bir birleriyle ve aynı şekilde de belirli bir konu da olan içerikleride bir bir leriyle direkt ilişkilendirmektir.
51. URL içindeki anahtar kelimeler: Diğer bir alaka sinyalidir
52. URL Dizini: Kategori’deki URL Google tarafından tarafından taranır ve web sitesinin ne ile lakalı olduğuna dair tematik yardım sağlar.
53. Referanslar ve Kaynaklar: Araştırma çalışmalarrındaki gibi Kaynak ve Referansları belirtmek yüksek kaliteli içerik oluşturulduğu yönünde Arama Motorlarına sinyal veriri. Google Kalite Rehberi, içeriği inceleyenlerin kaynağı da göz ardı etmediklerini belirtir.
54. Çember, Disk ve Numaralı Listeler: Numaralanmış listeler kullanıcılara daha kullanışlık içerikler oluşturulmasını sağlar. Aynı şekilde Google, Çember, Disk ve Numaralanmış Listelere önem veririr.
55. Site Haritasındaki Öncelik: sitemap.xml doyasında oluşturulan öncelik sıralamayı etkiler.
56. Çok Fazla Dış Link Verilmesi: Google Rehber kalite yönergeleri konuyla ilgili olarak şunu der:
“ Bazı sayfalar bir çok bağlantıya yol veririr, bu yol ise kullanıcıyı Asıl Konudan uzaklaştırır’’.
57. Dışarıya verilen DoFollow linkler: Özellikle sık güncellenemeyen ve kaliteli içerik oluşturamayan siteler için daşırı derecede dışarıya DoFollow link vermesi sakıncalıdır.
58. Site yaşı: Her ne kadar Google güncel ve özgün içeriğe değer verse de bazı durumlarda Google eski siteleri üst sıralarda tutar.
59. Kullanıcı Dostu Tasarım: Google Rehber kalite yönergeleri bu konuyla ilgili olarak şöyle der:
“ Sitenin yğksek kalite’deki tasarımı kullanıcının Ana Konuya en kısa şekilde ulaşmasını sağlar’’.
60. Parked Domains:Google Güncellemesi Aralık 2011’de bu sitelerin arama görünürlüğünü düşüreceğini açıkladı.
Parked Domain yada Domain Parkink için daha fazla bilgi almak için tıklayınız.
61. Faydalı İçerik: Backlinko kullanıcısı Jared Carrizales, şunu belirtmiştir, Google kaliteli ve faydalı içeriği bir birinden ayırd edebilir .
Site Düzeyi Faktörleri
62. İçerik Önemli ve Özgün Değer Kazandırır: Google yaptığı açıklamada kendilerinin sürekli güncellenen ve her zaman faydalı içerik yayınlayan siteleri aradıkları söyledi, özellikle affiliate siteleri.
63. Bize Ulaşın Sayfası: Konuyla ilgili olarak Google Rehber kalite yönergeleri “yeterince uaşım bilgisi olan sayfalara önem verilir”. Eğer whois bilgileriyle sayfadaki adres bilgileri aynı ise bu ayrıca bir artık kazandırır .
64. Domain Trust/TrustRank: Trust derecesi ( Güven-İtibar) yüksek sitelerden bir site ne kadar fazla backlink almış ise o kadar kendi güvenilirliğine katkıda bulunur. Daha fazla bilgi edinmek içim buraya tıklayın.
65. Site Yapısı: Sitenin yapısı Google’ın siteyi daha rahat ve hızlı indexlemesi açısından önemlidir.
66. Site Güncellemeleri: Sitenin ne kadar zaman aralıklarıyla güncellendiği ve özelliklede içeriğin siteye ne zaman girildiği site-wide güncelliği açısından çok önemli bir faktördür.
67. Sayfa sayısı: Çok fazla sayfanın olması kalitesiz siteye işarettir. Bunun dışında büyük siteler bu şekilde affiliate sitelerden ayrılırlar.
68. Site Haritası: Site haritası arama motrlarının web sitesini bulma verahat bir şekilde indexleme işlemlerine yardımcı olurlar.
69. Site Uptime: Sürekli server kopuklukları veya bakımı ile birlikte server sorunları sıralamaları ciddi anlamda etkiler.
Not: Site Uptime Nedir?
Bir sunucunun garanti edilen minimum çalışır durumda kalma yüzdesidir. Bu oranlar genelde %100′e yakındır.
70. Server Lokasyonu: Server location may influence where your site ranks in different geographical regions. Especially important for geo-specific searches.
71. SSL Sertifikası (ETicarete Siteleri): Google SSL sertifikası olan sitleri indexlediklerini açıkladı. Bu SSL certifikası olan sitelere olmayanlara göre daha fazla değer verdiklerini gösterir.
72. Hizmet Şartları ve Gizlilik Sayfaları: Bu iki sayfa yardımı ile Google sözkonusu sitenin internette güvenilir olduğuna karar verir.
73. Site’de İçerik Tekrarı: İçerik, sayfa ve meta tekrarı sıralamaları ciddi anlamda etkileyebilir.
74. Breadcrumb Navigasyon: Bu işlem kullanıcı ve arama motorları için sitede dolaşmayı kolaylaştırırken,aynı şekilde kullanıcıların sitenin nerde olduğunu göstermesine yardımcı olur.
Breadcrumb Navigasyon
Breadcrumb Novigasyon Hakkında Dahaz Fazla Bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
WordPress tabanlı bloglar için Breadcrumb Novigasyon Eklentisini Buradan İndirebilirsiniz.
SearchEngineJournal.com ve Ethical SEO Consulting Breadcrumb Novigasyon kurulumunun kurulumu’nun sıralamaya katkı sağlayacağını açıklamışlardır.
75. Mobil Optimizasyon:Google’s official stance mobil optimizasyonu yapılmış sitelere karşı duyarlı olduklarını belirtir. Bu durum da haliyle mobil aramalarda süte sıralamalarına olumlu yönde etki yapar.
WordPress Mobil Optimizasyon İçin Bu Eklentiti İndirebilirsiniz
76. YouTube: Hiç şüphe yokku, youtube videoları SERPs ciddi anlamda katkı sağlamaktadır. Hiç şüphesiz bunun diğer bir nedeni Youtube’in Google ait olması.
Aslında , Search Engine Land bir şeyi keşffeti, YouTube.com Google Panda Güncellemesinden sonra site trafiğine ciddi anlamda katkı sağlamaya başladı.
77. Site Kullanışlığı: Site kullanıcıların istedikleri bilgilere erişim noktasında kolaylık sağlaması gerekir, bunun için yönlendirmeler olması.
78. Google Analytics ve Google Webmaster Araçları Kullanımı: Bazı SEO uzmanları bu uygulamaların kullanımının sitenin indexlenmesine yardımcı olduğunu söylüyorlar. Bunun yanında, bu uygulamaların kullanımı bir bakıma Google çalışmanız anlamına geliyor ( [[Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Linkleri Görebilir Kayıt Olmak İçin Buraya Tıklayın!] [/URL]sayısı, sayfa sayısı v.s istatistiklerin çıkarılması işlemleri) ve bu da direk olarak sıralamayı etkiliyor.
79. Kullanıcı Yorumları/ Site İtibarı: Yelp.com ve RipOffReport.com gibi siteler Google algoritmaları için önemli bir rol oynamaktadırlar. Google bile bu siteler hakkında samimi bir taslak yayınladı
Backlink Faktörleri
80. Link Alınan Sitelerin Domain Yaşı: Eski bir siteden link almak yeni bir siteden almaktan daha iyidir.
81. # Root (Domain) Backlinkler: Alakalı sitelerden fazla backlink almak Google Algoritması için çok önemlidir. SEOMoz grafiğinde bunu görmeniz mümkün(alt kısımda SERP pozisyonu görülmekte):
Root Domain
82. # Farklı C-Class IP lerden Link Almak: class-c IP lerden link almak siteye önemli katkı sağlar.
83. # of Link Alınan Sayfalar: Aynı sayfadan olsalar bile, alınan başka sitelerden alınan linkler sıralamayı etkilerler.
84. Alt Etiket (Görseller İçin): Alt etiket anchor tekstin Görsel versiyonudur.
85. .edu, gov.tr domainlerden alınan linkler: Matt Cutts TLD sitenin önemine katkı sağlamamaktadır açıklamasını yapmasına rağmen SEO uzmanlarını bunun tersini düşünmektedirler.
87. Link Alınan Domain Otoritesi: Link alınan domain’in otoritesi linkin öneminden ayrılabilir ( genelde bir çok SEO uzmanı bunun aynı şey olduğunu düşünür) , Örneğin. Anasayfası PR5 olan bir web sitesinin PR3 sayfasından alınan bir backlinkin değeri Anasayfası PR8 olan bir websitesinin PR3 olan sayfasından alınan backlinkkadar etkili olmayabilir.
88. Rakip Siteelerden Link Alımı: Aynı SERP sahip sitelerden alınan linkler diğer alakasız sitelerden alınan linklerden çok daha faydalı olabilir.
89. Sosyal Paylaşım: Sosyal paylaşım sitelerindeki linkler sitenin link değerine ciddi anlamda katkı sağlarlar.
90. Kötü komşulardan backlink almak: “kötü komşulardan alınan”linkler sitenize çok zarar verebilir. İlerde bu konuyla alakalı detay vereceğim
91. Misafir Yazar: white hat SEO, ‘nun belirttiği gibi konuk yazarlık işlemiyle alınan linkler de önemlidir. Özellikle Yazar Hakkında kısımından ve aynı içeriğin paylaşıldığı sitelerde paylaşılan verilenden alınan linkler sıralamayı etkiler.
92. Anasayfadan alınan linkler: İçeriği örtüşen sitelerin anasayfalarından alınan linkler sıralama direkt ve ciddi etki sağlarlar.
93. Nofollow Linkler: SEO uzmanlarının en çok tartıştığı başlıklardan birisi. Google’s official word bu konu hakkında şunu söylüyor:
“Genelde onları takip etmeyiz.”
Bu cümle NoFollow linklerin Google nezdinde ne anlama geldiğini az çok tahmin etmemize yeter. Fakat bir çok SEO uzmanı NoFollow Linklerin sonuç olarak bir link olduğunu ve sıralamayı etkilediğini söylediklerini de belirtmek gerekir.
94. Link Türleri’nin Çeşitliliği: Doğal omayan yollardan alınan çok fazla sayıdaki linkler ( Porfil, Blog Yourumu v.s) Arama Motorlarına sitenin spam yaptığına dair sinyaller verebilir. Fakat buna karşın, doğal yllardan link çeşitliliği göz önünde bulundurularak alınan linkler sıralamayı etkilerler.
95. Sponsor Linkler: Özellikle konusu aynı olan sitelerden alınan spornsor linkler link kalitesini arttırabilir.
96. Metin Linkleri: Web sitelerinde yayınlanan içeriklerin içerisinde yer alan linkler diğer link çeşitlerinden çok daha etkilidirler. En iyi içerik link alım yolu şüphesiz Konuk Yazar olunarak alınan linkledir. Zahmetli ama bir o kadar da etkilidirler.
Örnek:
97. Sayfaya Aşırı 301 Yönlendirmeri:Webmaster Help Video ‘ya göre söz konusu yol ile sayfaya aşırı şekilde yönlendirilen linkler siteye zarar verir hatta PR değerine olumsuz etki ederler.
98. Anchor Tekst Link: Bu açıklama da belirtildiği gibi Google Algoritması:
“ Öncelikle, Anchorlar sayfanın kendisinden daha fazla sayfa hakkında bilgi veririler’’
Açık bir şekilde söylemek gerekirse , Anchor tekstler eskisine nazaran daha az önem taşıyorlar ( dahası spam olarak algınalabiliyorlar) ama alaka ile ilgili önemlerini hala korumaktalar.
99. Site İçi Anchor Tekst Linki: Site içi anchor teks linki de alaka açsısından önemlidir ve Site İçi SEO Çalışmasının önemli bir parçasıdır.
100. Link Başlığı Özelliği: Link Başlığı (Linkin üzerinde dolaştığınızda görünen metin) da aynı şekilde alaka sinyalleri verir.
101. Ülke TLD leri: Belirli bir ülkeden lokasyonlu sitelerden link almak diğer ülkelere ait sitelerden almaktan daha (tr.de, .cn, .co.uk) bu tür linkler bulunduğunuz ülkede sitenin yükselmesine yardımcı olacaktır.
102. Link’in Verideki Konumu: Linlerin içeriğin ilk 100 cümlesinde geçmesi önemlidir. Bu şekilde konumlandırılan linkler diğer link çeşitlerine göre daha etkilidir ve katkıları çoktur.
103.Link’in Sayfadaki Konumu: Bağlantının sayfanın neresinde olduğu önemlidir. Sayfa içeriğine eklenen bir bağlantı, footer veya sidebar’a eklenmiş bir bağlantıdan çok daha etkilidir.
104. Alakalı Domain Bağlantıları: Birbirine yakın veya tam alakalı nichelerden alınan linkler , içerik olarak alakası olmayan sitelerden daha değerli ve önemlidirler. Bu yüzden etkili bir seo stratejisi bugün alakalı link alımına odaklanmıştır.
105. Sayfa Alaka Düzeyi:The Hilltop Algoritması içerik konusu olarak birbirne çok yakın olan sayfalardan alınan linkler hiç alakası olamayan sayfalardan alınan linklerden çok daha etkili ve önemlidirler.
106. Bağlantı Etrafında Metin: Google bir web sitesinde link olsun yada olmasın site hakkında yapılan olumlu beya olumsuz yorumları değerlendirir . Fakat pozitif anlamda yapılan yorumlarda link bulunması iyi bir etki yaratabilir.
107. Başlıkta Anahtar Kelimeler: Google sayfada bulunan anhtar kelimelerin sayfa başlığında da yer almasına farklı bir değer verir.
108. Pozitif Bağlantı Hızı: Pozitif bağlantı hızını sağlayabilen siteler genel de SERP noktasında patlama yaşarlar.
109. Negatif Bağlantı Hızı: Negatif bağlantı hızının siteye olumsuz yönde etkisi vardır, sitenin Google sıralmasını olumsuz yönde etkilerken popüleritesini düşürür.
110. “Hub” Sayfalardan alınan linkler: Aaron Wall yüksek değerdeki ( Hub) kaynaklardan link almanın siteye özel bir değer kattığını belirtmiştir.
111. Otoriter Sitelerden Alınan Linkler: Otoriter olarak değerlendirilenbir siteden alınan link sıradan bir kaynaktan alınan linkden çok daha etkili ve faydalıdır.
112. Wikipedia Kaynağından Alınan Linkler: Her ne kadar bu kaynaklardan alınan linkler NoFollow olsa da buradan alınan linkler sitenizin otorite ve tust’ını arttırır.
113. Birliktelik: Sitenize ait linkin etrafında bulunan kelimelerden yola çıkarak Google sitenizin ne ile alakalı olduğunu tahmin eder.
114. Saydafa’daki link çıkışı sayısı: PageRank sınırlıdır. Bir saydan bir link çıkışı yüzlerce link çıkışından dahaönemlidir. Yüzlerce link çıkışı, sayfa’nın PR değerine olumsuz yönde etkie der.
115. Forum Profile Linkleri: Spam artık endüstriel seviyede olduğu için Google Forum Profillerden alınan backliklere yaptırım uygulayabilir.
Not: Forumlardan backlink amak yerine PR değeri çok daha yüksek farklı platformlardan Profil Link Almanızı öneririm
Domain Faktörleri
1. Domain Yaşı: , Matt Cutts şunları ifade ediyor:
“Bir yıllık ve altı aylık domain arasında ciddi anlamda bir fark yok”.
Kelime’nin diğer bir ifadesiyle domain yaşına önemveriyorlar ama bu çok da önemli değil.
2. Üst Seviye Alan Adın’da Görünen Anahtar Kelime. Appears in Top Level Domain: Domain ismin’de anahtar kelimelerin geçmesi çok fazla önemli değil ama bu alak sinyali vermektedir.
3. Domain Adın’da İlk Olarak Anahtar Kelime’nin Geçmesi : SEOMoz’ un 2011 Arama Motorları’nın Sıralama Faktörleri listesinde, hedeflenen kelimenin domain isminin başında, orta veya sonunda olması olmayan diğer sitelere göre daha avantajlı olduğunu kabul ettiler.
4. Domain kayıt süresi: Google patent şöyle der:
“ Değerli (yasal) domainler genelde satın ılınırken birkaç yıllığına alınır ama buna karşın kötü amaçlı (illegal) domainler ise çok nadiren birkaç yıllığına satın alınır. Bu yüzden domain’in alındığı süre bir yönüyle legal olup olmadığını belirleyen bir faktör olarak algılanır”.
5. Alt Domain İsmi’ndeki Anahtar Kelimeler: SEOMoz’s alt domain’de bulunan anahtar kelimelerin faydası olduğunu kabul etmiştir:
6. Domain Geçmişi: whois platformları veya diğer sitelerden alınan linler Goog’a sitenin geçmişine bir reset atarak değer vermemesini söyleyebilirler.
7. Tam Eşleşmeli Domainler: EMDs (Tam Eşleşmeli Domainler) Örneğin; bilet.com, tatil.com, araba.com , site sahiplerine arama motorlarında eğer gerçekten kaliteli iseler üstünlük sağlayabilirler ama kaliteli değilseler EMD güncellemesi onları bekliyor:
Matt Cutts ‘‘ Küçük Bir Hava Raporu: Google Algoritması’nda yapılacak küçük bir güncelleme, düşük kaliteli Tam Eşleşmeli Domainleri arama sonuçlarında düşürecek.
8. Açık ve Gizli WhoIs: Gizlenmiş WhoIs bilgisi “bir şeyleri gizlemeya çalışma” anlamına geşebilir. Matt Cutts bu açıkalamsını Pubcon 2006’da yapmıştı:
“… Onlar’ın whois bilgilerini kontrol ettiğimde hepsinin kapalı olduğunu gördüm , hepsi “whois gizlilik koruma servisi kullanıyorlardı”. Bu alışıldık bir şey değil Whois bililerini gizlemek otomatik olarak o sitenin kötü olduğu anlamına gelmez ama gelebilir de.”
9. Ceza Almış WhoIs Sahibi: Google eğer bir kişi’nin spam yaptığını tesbit etmiş ise o kişiye ait diğer siteleri de ince eleyip sık dokuyarak değerlendirmeye alır.
10. Ülke TLD uzantısı: Üst seviye alan adı alımı (.tr, .ru, .ro) o ülke’de yükselmeye yardımcı olur …ama farklı ülkelerde yükselmelerini engeller.
Sayfa Düzeyi Faktörleri
11. Title Tag’deki Anahtar Kelimeler: Title tag bir web sitesi’nin ikinci en önemli kısmıdır (site içeriği dışında) ve aynı zamanda site içi SEO’una olumlu yönde katkısı vardır.
12. Title Tag’in Anahtar Kelime ile Başlaması: SEOMoz ‘a, göre title tagların anahtar kelime ile başlaması, anahtar kelimenin ortada veya sonda olmasından çok daha iyidir.
13. Description Tag’deki Anahtar Kelime: Diğer önemli bir faöktördür, günümüzde olmaz sa olmazlardan değil ama önemini hala korumaktadır.
14. H1 Tag’deki Anahtar Kelimeler: H1 taglar ikinci site başlıklarıdır ve bu araştırma sonuçlarına göre Google’a olumlu sinyaller gönderirler :
15. Dosyalarda Çok Sık Kullanan Anahtar kelimelerin Bulunmsı: Diğer anahtar kelimelrden ziya’de fazla kullanılan anahtar kelimelerin doyalarda yer alması alaka ile ilgili daha iyisinyal verir
16. İçerik Hacmi: Çok fazla kelimenin içeridği içerikler kısa içeriklerden daha öenmli olarak algılanmaktadırlar. SERP IQ içerik hacminin SERP pozisyonuna katkıda bulunduğunu belirtmiştir:
17. Anahtar Kelime Yoğunluğu: Bir zamanlar ço önemliydi ama halen Google sıralamalarda bunu dikkate alıyor. Fakat üzülmeyin kelime yoğunluğunun bir zararı da yok diyebilirim.
18. İçerikte Yer Alan LSI Anahtar Kelimeler : LSI anahtar kelimeleri arama motorlarının bir den fazla anlam taşıyan anahtar kelimeler de sayfanın bulunmalarını sağlarlar.
19. Başlıktaki LSI Anahtar Kelimeler ve Açıklama Tagları: LSI içeriklerde kullanılan anahtar kelimeler Google’ın eş anlamlı kelimeler arasından bağlantı kurmalarına yardımcı olurlar. Bu tür içerikler de olumlu sinyaller verirler.
NOT: LSI Anahtar Kelimeler hakkında Daha fazla detay için Bakınız
20. HTML ile Sayfa’nın Yüklenme Hızı: Google ve Bing sayfa yüklenme hızını sıralama faktörü olarak kullanırlar. Arama motorları örümcekleri sayfa kodları ve dosya ebetlarını değerlendirmeye alırlar.
21. Tekrarlanan İçerik: Belirli bir içeriğin bir kısmı değiştirilmiş olsa bile negatif yönde arama motorlarını etkilerler.
22. Rel=Canonical: Doğru kulanıldığında, Google’ı sayfada tekrarlanan içerik olmadığına dair ikna edebilir.
23. Chrome’da Sayfa’nın Hızı: Google Chrome’da hızlı yüklenen sayfalara değer verir ve ziyaretçilerin site içerisinde rahat dolaştığı ve sitenin dolaşıma uygun olduğu yönünde sinyal alır.
24. Görsel Optimizasyonu: Sayfa’da görsel kullanımı arama motorlarına olumlu sinyaller veri, dosya adı, başlık ve açıklama üzerinde verir.
25. İçerik Güncelleme Sıklığı: Google Caffeine sürekli güncellenen sitelerle alakalı sonuçları arama motorlarında günceller . Bununla birlikte güncelleme yapılan tarihi de yine yapılan sıralama da gösterir.
26. İçerik Güncelleme Hacmi: İçeriği güncelleme ve değiştirme de önemli bir faktördür. İçeriğin bir kısmını veya komplesini değiştirmek çok daha önmlidir.
27. Sayfanın Tarihsel Olarak Güncellenmesi: Sayfa ne kadar aralıklarla güncellenmekte? Haftalık mı, aylık nı, yıllık mı? Sayfa’nın güncelleme sıklığı da arama motorları algoritmalarının önem verdiği güncel faktörlerden birisidir.
28. Anahtar Kelime’nin Önemi: Anahtar kelime’nin içeriğin ilk 100 kelimesinde yer alması alaka ile ilgili olarak, arama motorları algoritmalarına önemli bir sinyal verir.
29. H2, H3 Taglardaki Anahtar Kelimeler: SEOMoz’s panel panelin de kabul ettiği gibi H2 or H3 etiketlerinde görünen anahtar kelimelerde zaıfta olsa arama motorlarına olumlu sinyal verirler.
30. Anahtar Kelime Düzeni: Sayfa içeriğinde seçilmiş belirli bir anahtar kelime, farklı cümlelerde , afrklı düzende geçen anahtar kelimelerden arama motorlarında daha fazla yükselecektir. Örneğin; ‘‘ Kediler için Mama’’ kelimesinde yükselmeye çalışan webmaster, içerikte kullanacağı ‘‘Kediler için mama’’ kelimesi ‘‘ Mamamkediler için’’ kelimesinden daha fazla etki sağlayacaktır. Bu Anahtar Kelime Arama işleminin ne kadar önemli olduğunu ortaya koymak için çok iyi bir örnek.
31. Outbound Link Kalitesi: Bir çok SEO uzmanı otoriter sitelere verilen linklerin sitenizin trust değerine katkı sağladığını düşünmekedir .
32. Outbound Link Teması: SEOMoz’a göre, arama motorları alakalı sayfaya verdiğiniz linkin içeriğini kullanabilirler. Örneğin; sizin otomobiller hakkında bir websiteniz olduğunu varsayalım ve ve bu siteden videolarla ilgili bir siteye link verdiğinşizi düşünelim, bu durum Google’a sitenizin atomobil veideoları hakkıında olduğuna dair bir sinyal verebilir. Otomobil değil, otomobil videoları.
33. İmla Kurallarına Uyma: 2011 yılında, Her ne kadar Cutts karmaşık bir cevap vermiş olsa da ( imla kuralları önemli değil) Dilbilgisi ve İmla kurallarına algoritmalar önem verir.
34. Otoriter İçerik: İçerik özgün mü? Eğer indexlenmiş bir siteden içerik alınır veya kopyalanırsa arama motorları buna değer vermezler, şayet kaynak artık yayından kalmış ise durum değişir.
35. İşe yarayan yardımcı Kaynak:Yeni Güncelenen Google Rater Guidelines Document, e göre yardımcı işe yarayan kaynak sayfanın kalitesine inanılmaz katkı sağlar (aynı zamanda Google sıralamasına)
36. Dışarı verilen backlink sayısı: Dışarıya çok fazla verien DoFollow backlink PageRank kaybına neden olabilir.
37. Multimedia: Resim, video v.s. içerik elemanları içeriğin çok kaliteli olduğuna dair arama motorlarına olumlu yönde sinyal verebilirler.
38. Farklı Sayfalara Yönlendirilen ( İnternal)Site İçi Linkler: Site içerisinde farklı sayfalara verilen linkler o sayfalarının alaka ve önemine vurgu yaparlar.
39.Kaliteli Sayfalardan Alınan Internal Linkler: Otoriter sayfalardan alınan internal linkler PR değeri düşük olan sayfalara ciddi anlamda katkıda bulunurlar.
40.Kırık Linkler: Çok fazla kırık link bulunan site, arama motorlarına artık terkedildiği veya ilgilenilmediği izlenimi verir.
41. Okuma Seviyesi: Hiç şüphe yok ki Google web sayfalarının okunma seviseni hesaba katıyor:
Fakat Google’ın bu bilgiyi neden aldığı konusu biraz tartışmalı. Bazıları okunma seviyesinin PR değerini belirlemeye yaradığını çünkü ziyaretçilerin görüşlerini yansıttığını söylerken, bazıları da Linchpin SEO okunma seviyesinin kaliteli siteler ile çöp siteler arasındaki farkı ortaya çıkarmak için olduğunu söylüyorlar.
42. Affiliate Linkler: Affiliate linkler aslında Google sıralamanıza pek zarar vermezler ama eğer bunları çık fazla kullanıyor iseniz, o zaman sitenizi daha dikkatli inceler bunu da sitenizin gerçekten “affiliate site” olup olmadığını belirler. Ve sonuç olarak olmadığına karar verirse o zaman sorun çıkar.
43. HTML hataları ve WC3 validation: Web sitesinde çok fazla HTML hatası olması veya zayıf kodlama Arama motorlarının siteyi kalitesiz bir site olarak algılamasına neden olabilir. Ayrıca buna bağlı olarak bir çok SEO uzmanı, WC3 validation hatalarının arama motorlarına aynı şekilde sitenin kalitesinin zayıf olduğuna dair sinyaller verir.
44. Sayfa’nın barındığı Domain: Otoriter domain firmalarında barınan sayfalar düşük kaliteli domain firmalarında barınan sayfalardan daha fazla değer görürler.
45. PageRank Değerleri: Genel anlamda çok fazla etkisi olduğu söylenemez ama özel anlmadan PR değeri yüksek olan siteler sıramalarda daha üst sıralarda yer alır.
46. URL Uzunluğu: Search Engine Journal ‘a göre uzun domain isimleri arama motorlarındaki sıralamayı olmsuz yönde etkileyebilir.
47. URL Yapısı: Anasayfaya daha yakın olan sayfa diğerlerine göre daha otoriter olur.
48. Editörler (İnsan): Her ne kadar teyid edilmemiş olsa bile, Google’ın patent dosyasında SERPs sistemine etki edecek ( insan) editörler var.
49. Sayfa Kategorisi: Kategori, sayfa ile alaka sinyali verdiği için önemlidirler. Kategoriyle ilgili bir sayfa sitenin genel anlamda konusunun anlaşışması açısından arama motorlarına olumlu anlamda sinyal verirler.
50. WordPress Etiketleri:. Yoast.com ‘a göre WordPress Etiketleri içerik konusuyla alakalı arama motorlarına verilen net sinyallerdir.
“ SEO çalışmalarını çok etkili yapmanın yolu site içeriğininin alakalı kısımlarını bir birleriyle ve aynı şekilde de belirli bir konu da olan içerikleride bir bir leriyle direkt ilişkilendirmektir.
51. URL içindeki anahtar kelimeler: Diğer bir alaka sinyalidir
52. URL Dizini: Kategori’deki URL Google tarafından tarafından taranır ve web sitesinin ne ile lakalı olduğuna dair tematik yardım sağlar.
53. Referanslar ve Kaynaklar: Araştırma çalışmalarrındaki gibi Kaynak ve Referansları belirtmek yüksek kaliteli içerik oluşturulduğu yönünde Arama Motorlarına sinyal veriri. Google Kalite Rehberi, içeriği inceleyenlerin kaynağı da göz ardı etmediklerini belirtir.
54. Çember, Disk ve Numaralı Listeler: Numaralanmış listeler kullanıcılara daha kullanışlık içerikler oluşturulmasını sağlar. Aynı şekilde Google, Çember, Disk ve Numaralanmış Listelere önem veririr.
55. Site Haritasındaki Öncelik: sitemap.xml doyasında oluşturulan öncelik sıralamayı etkiler.
56. Çok Fazla Dış Link Verilmesi: Google Rehber kalite yönergeleri konuyla ilgili olarak şunu der:
“ Bazı sayfalar bir çok bağlantıya yol veririr, bu yol ise kullanıcıyı Asıl Konudan uzaklaştırır’’.
57. Dışarıya verilen DoFollow linkler: Özellikle sık güncellenemeyen ve kaliteli içerik oluşturamayan siteler için daşırı derecede dışarıya DoFollow link vermesi sakıncalıdır.
58. Site yaşı: Her ne kadar Google güncel ve özgün içeriğe değer verse de bazı durumlarda Google eski siteleri üst sıralarda tutar.
59. Kullanıcı Dostu Tasarım: Google Rehber kalite yönergeleri bu konuyla ilgili olarak şöyle der:
“ Sitenin yğksek kalite’deki tasarımı kullanıcının Ana Konuya en kısa şekilde ulaşmasını sağlar’’.
60. Parked Domains:Google Güncellemesi Aralık 2011’de bu sitelerin arama görünürlüğünü düşüreceğini açıkladı.
Parked Domain yada Domain Parkink için daha fazla bilgi almak için tıklayınız.
61. Faydalı İçerik: Backlinko kullanıcısı Jared Carrizales, şunu belirtmiştir, Google kaliteli ve faydalı içeriği bir birinden ayırd edebilir .
Site Düzeyi Faktörleri
62. İçerik Önemli ve Özgün Değer Kazandırır: Google yaptığı açıklamada kendilerinin sürekli güncellenen ve her zaman faydalı içerik yayınlayan siteleri aradıkları söyledi, özellikle affiliate siteleri.
63. Bize Ulaşın Sayfası: Konuyla ilgili olarak Google Rehber kalite yönergeleri “yeterince uaşım bilgisi olan sayfalara önem verilir”. Eğer whois bilgileriyle sayfadaki adres bilgileri aynı ise bu ayrıca bir artık kazandırır .
64. Domain Trust/TrustRank: Trust derecesi ( Güven-İtibar) yüksek sitelerden bir site ne kadar fazla backlink almış ise o kadar kendi güvenilirliğine katkıda bulunur. Daha fazla bilgi edinmek içim buraya tıklayın.
65. Site Yapısı: Sitenin yapısı Google’ın siteyi daha rahat ve hızlı indexlemesi açısından önemlidir.
66. Site Güncellemeleri: Sitenin ne kadar zaman aralıklarıyla güncellendiği ve özelliklede içeriğin siteye ne zaman girildiği site-wide güncelliği açısından çok önemli bir faktördür.
67. Sayfa sayısı: Çok fazla sayfanın olması kalitesiz siteye işarettir. Bunun dışında büyük siteler bu şekilde affiliate sitelerden ayrılırlar.
68. Site Haritası: Site haritası arama motrlarının web sitesini bulma verahat bir şekilde indexleme işlemlerine yardımcı olurlar.
69. Site Uptime: Sürekli server kopuklukları veya bakımı ile birlikte server sorunları sıralamaları ciddi anlamda etkiler.
Not: Site Uptime Nedir?
Bir sunucunun garanti edilen minimum çalışır durumda kalma yüzdesidir. Bu oranlar genelde %100′e yakındır.
70. Server Lokasyonu: Server location may influence where your site ranks in different geographical regions. Especially important for geo-specific searches.
71. SSL Sertifikası (ETicarete Siteleri): Google SSL sertifikası olan sitleri indexlediklerini açıkladı. Bu SSL certifikası olan sitelere olmayanlara göre daha fazla değer verdiklerini gösterir.
72. Hizmet Şartları ve Gizlilik Sayfaları: Bu iki sayfa yardımı ile Google sözkonusu sitenin internette güvenilir olduğuna karar verir.
73. Site’de İçerik Tekrarı: İçerik, sayfa ve meta tekrarı sıralamaları ciddi anlamda etkileyebilir.
74. Breadcrumb Navigasyon: Bu işlem kullanıcı ve arama motorları için sitede dolaşmayı kolaylaştırırken,aynı şekilde kullanıcıların sitenin nerde olduğunu göstermesine yardımcı olur.
Breadcrumb Navigasyon
Breadcrumb Novigasyon Hakkında Dahaz Fazla Bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
WordPress tabanlı bloglar için Breadcrumb Novigasyon Eklentisini Buradan İndirebilirsiniz.
SearchEngineJournal.com ve Ethical SEO Consulting Breadcrumb Novigasyon kurulumunun kurulumu’nun sıralamaya katkı sağlayacağını açıklamışlardır.
75. Mobil Optimizasyon:Google’s official stance mobil optimizasyonu yapılmış sitelere karşı duyarlı olduklarını belirtir. Bu durum da haliyle mobil aramalarda süte sıralamalarına olumlu yönde etki yapar.
WordPress Mobil Optimizasyon İçin Bu Eklentiti İndirebilirsiniz
76. YouTube: Hiç şüphe yokku, youtube videoları SERPs ciddi anlamda katkı sağlamaktadır. Hiç şüphesiz bunun diğer bir nedeni Youtube’in Google ait olması.
Aslında , Search Engine Land bir şeyi keşffeti, YouTube.com Google Panda Güncellemesinden sonra site trafiğine ciddi anlamda katkı sağlamaya başladı.
77. Site Kullanışlığı: Site kullanıcıların istedikleri bilgilere erişim noktasında kolaylık sağlaması gerekir, bunun için yönlendirmeler olması.
78. Google Analytics ve Google Webmaster Araçları Kullanımı: Bazı SEO uzmanları bu uygulamaların kullanımının sitenin indexlenmesine yardımcı olduğunu söylüyorlar. Bunun yanında, bu uygulamaların kullanımı bir bakıma Google çalışmanız anlamına geliyor ( [[Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Linkleri Görebilir Kayıt Olmak İçin Buraya Tıklayın!] [/URL]sayısı, sayfa sayısı v.s istatistiklerin çıkarılması işlemleri) ve bu da direk olarak sıralamayı etkiliyor.
79. Kullanıcı Yorumları/ Site İtibarı: Yelp.com ve RipOffReport.com gibi siteler Google algoritmaları için önemli bir rol oynamaktadırlar. Google bile bu siteler hakkında samimi bir taslak yayınladı
Backlink Faktörleri
80. Link Alınan Sitelerin Domain Yaşı: Eski bir siteden link almak yeni bir siteden almaktan daha iyidir.
81. # Root (Domain) Backlinkler: Alakalı sitelerden fazla backlink almak Google Algoritması için çok önemlidir. SEOMoz grafiğinde bunu görmeniz mümkün(alt kısımda SERP pozisyonu görülmekte):
Root Domain
82. # Farklı C-Class IP lerden Link Almak: class-c IP lerden link almak siteye önemli katkı sağlar.
83. # of Link Alınan Sayfalar: Aynı sayfadan olsalar bile, alınan başka sitelerden alınan linkler sıralamayı etkilerler.
84. Alt Etiket (Görseller İçin): Alt etiket anchor tekstin Görsel versiyonudur.
85. .edu, gov.tr domainlerden alınan linkler: Matt Cutts TLD sitenin önemine katkı sağlamamaktadır açıklamasını yapmasına rağmen SEO uzmanlarını bunun tersini düşünmektedirler.
87. Link Alınan Domain Otoritesi: Link alınan domain’in otoritesi linkin öneminden ayrılabilir ( genelde bir çok SEO uzmanı bunun aynı şey olduğunu düşünür) , Örneğin. Anasayfası PR5 olan bir web sitesinin PR3 sayfasından alınan bir backlinkin değeri Anasayfası PR8 olan bir websitesinin PR3 olan sayfasından alınan backlinkkadar etkili olmayabilir.
88. Rakip Siteelerden Link Alımı: Aynı SERP sahip sitelerden alınan linkler diğer alakasız sitelerden alınan linklerden çok daha faydalı olabilir.
89. Sosyal Paylaşım: Sosyal paylaşım sitelerindeki linkler sitenin link değerine ciddi anlamda katkı sağlarlar.
90. Kötü komşulardan backlink almak: “kötü komşulardan alınan”linkler sitenize çok zarar verebilir. İlerde bu konuyla alakalı detay vereceğim
91. Misafir Yazar: white hat SEO, ‘nun belirttiği gibi konuk yazarlık işlemiyle alınan linkler de önemlidir. Özellikle Yazar Hakkında kısımından ve aynı içeriğin paylaşıldığı sitelerde paylaşılan verilenden alınan linkler sıralamayı etkiler.
92. Anasayfadan alınan linkler: İçeriği örtüşen sitelerin anasayfalarından alınan linkler sıralama direkt ve ciddi etki sağlarlar.
93. Nofollow Linkler: SEO uzmanlarının en çok tartıştığı başlıklardan birisi. Google’s official word bu konu hakkında şunu söylüyor:
“Genelde onları takip etmeyiz.”
Bu cümle NoFollow linklerin Google nezdinde ne anlama geldiğini az çok tahmin etmemize yeter. Fakat bir çok SEO uzmanı NoFollow Linklerin sonuç olarak bir link olduğunu ve sıralamayı etkilediğini söylediklerini de belirtmek gerekir.
94. Link Türleri’nin Çeşitliliği: Doğal omayan yollardan alınan çok fazla sayıdaki linkler ( Porfil, Blog Yourumu v.s) Arama Motorlarına sitenin spam yaptığına dair sinyaller verebilir. Fakat buna karşın, doğal yllardan link çeşitliliği göz önünde bulundurularak alınan linkler sıralamayı etkilerler.
95. Sponsor Linkler: Özellikle konusu aynı olan sitelerden alınan spornsor linkler link kalitesini arttırabilir.
96. Metin Linkleri: Web sitelerinde yayınlanan içeriklerin içerisinde yer alan linkler diğer link çeşitlerinden çok daha etkilidirler. En iyi içerik link alım yolu şüphesiz Konuk Yazar olunarak alınan linkledir. Zahmetli ama bir o kadar da etkilidirler.
Örnek:
97. Sayfaya Aşırı 301 Yönlendirmeri:Webmaster Help Video ‘ya göre söz konusu yol ile sayfaya aşırı şekilde yönlendirilen linkler siteye zarar verir hatta PR değerine olumsuz etki ederler.
98. Anchor Tekst Link: Bu açıklama da belirtildiği gibi Google Algoritması:
“ Öncelikle, Anchorlar sayfanın kendisinden daha fazla sayfa hakkında bilgi veririler’’
Açık bir şekilde söylemek gerekirse , Anchor tekstler eskisine nazaran daha az önem taşıyorlar ( dahası spam olarak algınalabiliyorlar) ama alaka ile ilgili önemlerini hala korumaktalar.
99. Site İçi Anchor Tekst Linki: Site içi anchor teks linki de alaka açsısından önemlidir ve Site İçi SEO Çalışmasının önemli bir parçasıdır.
100. Link Başlığı Özelliği: Link Başlığı (Linkin üzerinde dolaştığınızda görünen metin) da aynı şekilde alaka sinyalleri verir.
101. Ülke TLD leri: Belirli bir ülkeden lokasyonlu sitelerden link almak diğer ülkelere ait sitelerden almaktan daha (tr.de, .cn, .co.uk) bu tür linkler bulunduğunuz ülkede sitenin yükselmesine yardımcı olacaktır.
102. Link’in Verideki Konumu: Linlerin içeriğin ilk 100 cümlesinde geçmesi önemlidir. Bu şekilde konumlandırılan linkler diğer link çeşitlerine göre daha etkilidir ve katkıları çoktur.
103.Link’in Sayfadaki Konumu: Bağlantının sayfanın neresinde olduğu önemlidir. Sayfa içeriğine eklenen bir bağlantı, footer veya sidebar’a eklenmiş bir bağlantıdan çok daha etkilidir.
104. Alakalı Domain Bağlantıları: Birbirine yakın veya tam alakalı nichelerden alınan linkler , içerik olarak alakası olmayan sitelerden daha değerli ve önemlidirler. Bu yüzden etkili bir seo stratejisi bugün alakalı link alımına odaklanmıştır.
105. Sayfa Alaka Düzeyi:The Hilltop Algoritması içerik konusu olarak birbirne çok yakın olan sayfalardan alınan linkler hiç alakası olamayan sayfalardan alınan linklerden çok daha etkili ve önemlidirler.
106. Bağlantı Etrafında Metin: Google bir web sitesinde link olsun yada olmasın site hakkında yapılan olumlu beya olumsuz yorumları değerlendirir . Fakat pozitif anlamda yapılan yorumlarda link bulunması iyi bir etki yaratabilir.
107. Başlıkta Anahtar Kelimeler: Google sayfada bulunan anhtar kelimelerin sayfa başlığında da yer almasına farklı bir değer verir.
108. Pozitif Bağlantı Hızı: Pozitif bağlantı hızını sağlayabilen siteler genel de SERP noktasında patlama yaşarlar.
109. Negatif Bağlantı Hızı: Negatif bağlantı hızının siteye olumsuz yönde etkisi vardır, sitenin Google sıralmasını olumsuz yönde etkilerken popüleritesini düşürür.
110. “Hub” Sayfalardan alınan linkler: Aaron Wall yüksek değerdeki ( Hub) kaynaklardan link almanın siteye özel bir değer kattığını belirtmiştir.
111. Otoriter Sitelerden Alınan Linkler: Otoriter olarak değerlendirilenbir siteden alınan link sıradan bir kaynaktan alınan linkden çok daha etkili ve faydalıdır.
112. Wikipedia Kaynağından Alınan Linkler: Her ne kadar bu kaynaklardan alınan linkler NoFollow olsa da buradan alınan linkler sitenizin otorite ve tust’ını arttırır.
113. Birliktelik: Sitenize ait linkin etrafında bulunan kelimelerden yola çıkarak Google sitenizin ne ile alakalı olduğunu tahmin eder.
114. Saydafa’daki link çıkışı sayısı: PageRank sınırlıdır. Bir saydan bir link çıkışı yüzlerce link çıkışından dahaönemlidir. Yüzlerce link çıkışı, sayfa’nın PR değerine olumsuz yönde etkie der.
115. Forum Profile Linkleri: Spam artık endüstriel seviyede olduğu için Google Forum Profillerden alınan backliklere yaptırım uygulayabilir.
Not: Forumlardan backlink amak yerine PR değeri çok daha yüksek farklı platformlardan Profil Link Almanızı öneririm