Forum-TR.CoM

Tam Versiyon: A'dan Z'ye Google Sandbox Filtresi
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Google sandbox yeni sitelerin yerleştirildiği iddia edilen bir filtredir. Bunun sonucu site en önemli keyword (anahtar sözcük) ve keyword tümcelerine karşılık iyi ranking (sıra) alamaz. sitenin kaliteli içeriğe, bol gelen linke ve güçlü google pagerank değerine sahip olmasına rağmen site bunun aksine sandbox etkisinde kalır. sandbox siteler için fiili bir deneme süresi şeklinde rol oynar. bunun muhtemel amacı spam sitelerin çabucak yükselmesini engellemek, onları cezalandırmak ve süreci bu şekilde devam ettirmektir.

Google sandbox teorisini bir cümleyle nasıl açıklarsınız?
google sandbox etkisi yeni sitelerin bir deneme sürecine alınmasına benzetilebilir, böylece sitenin gelen linklerin ve içeriğinin tam hakkı verilmeden site arama sonuçlarında beklenenden daha düşük seviyelerde yer alır.
Google neden sandbox diye bir şey başlattı?
google’ın sandbox diye yeni bir site filtresi başlatmasının arkasında yatan asıl neden, birçok sayıda satın alınmış linke sahip olan ve açıldığı tarihten itibaren yüksek sıralarda yer alan spam sitelerini durdurmaktır. google başlangıç itibariyle bir sitenin yüksek sayıda link almasına oldukça şüpheli bakar, ve bu linklerin doğal olmadığı hesaba katar. diğer bir olasılık ise spam sitelerinin arama sonuçlarında yüksek sıralarda çıkmak için çeşitli taktikler uygulamaları ve yüksek sayıda satış yapmaları sonucunda google’ın hizmet anlaşma koşullarına ters düşerek bu siteler banlanır; ve aynı süreci sürekli olarak tekrar ederler. bunun sonucunda, yeni siteler genelde google sandbox denen bir çeşit deneme sürecine alınırlar.

herkes google sandbox varlığını kabul ediyor mu?
herkes google sandbox etkisinin iddia edilen google filtrelerinden ayrı biri olduğunu düşünmüyor. şuna dikkatinizi çekmek isterim ki arama motoru optimizasyonu ile ilgililenen bazı kişiler google’ın aramalar için filtreleme sistemi kullandığına dahi inanmamaktadır. şüpheciler bu fenomenin çoktan varolan google algoritma hesaplamalarının sadece bir yansıması olduğuna, ve sandbox etkisininin bir ilüzyon olduğuna inanmaktadır. şuna da dikkat edin ki google bütün bunlara sahip, ama yakın zamanda sandbox filtresinin varlığını da kabul etti.

google sandbox filtresi ilk ne zaman ortaya çıktı?
websitesi sahipleri ve arama motoru optimizasyon profesyonelleri google sandbox etkisini, gerçek ya da hayali, 2004 yılının mart ayında fark etmeye başladılar. o tarihten sonra açılan websitelerinin internette yayında kaldıkları ilk birkaç ay içinde yüksek arama sonucu sırlarında yer almadıkları fark edildi. İyi google pagerank değerleri, güçlü gelen link sayıları ve genelde iyi optimizasyona sahip olan sitelerin tam aksine kötü sıralarda yer aldığı gözlemlendi.

ne tür siteler sandbox’a yerleştirilir?
her türde sitenin sandbox’a yerleştirilebileceği gibi, bu problem genelde rekabet oranı yüksek keywordler için yüksek arama sonucu sıralamalarını arayan yeni sitelerde ortaya çıkmaktadır örneğin google reklamlarında sıkça rastladığımız uzaya giden ikinci insan kimdir, pusulayı kim icat etti gibi keywordler sık kullanılmaktadır. Sandbox’taki her bir siteye ayrı bir süre verilmektedir, ama bu şekilde yüksek rekabet yaşanan keywordlerde iyi arama sonucu hedefleyen siteler için bu sürenin muhtemelen daha uzun olmaktadır.

benim sitem hiç sandbox içinde bulunmadı. neden?
sitenizin sandbox içinde bulunmamasının birkaç nedeni olabilir. eğer siteniz 2004 yılının mart aynda fark edilmeye başlanan sandbox etkisinden önce açılmış ise muhtemelen bu problemden kurtulmuşsunuz demektir. rekabet yaşanmayan keywordlere sahip siteler için sandbox filtresini fazla bir anlamı olmadığı için bu tarz siteler sandbox dışında kalabilir. şunu aklınızda tutun ki her ne şekilde olursa olsun rekabeti az olan keyworlerdeki sitelerde sandbox içine alınır ancak burada kaldıkları süre o kadar kısadır ki farkına varılmayabilir. eğer sandbox filtresi ile aynı zamana denk gelen bir domaine sahip iseniz sizin siteniz bu deneme sürecinde filtreye dahil edilmemiş olabilir.

bir site sandabox’da ne kadar süre kalır?
sandbox’da kalma süreleri üç ile dört ay normal bekleme süresi olmakla beraber bir aydan altı aya değişim göstermektedir,. daha az rekabet yaşanan aramalar için daha kısa sürelerde beklemeler yaşanmasıyla beraber hiper-rekabet yaşanan kelimeler için bu süre genelde altı ay olmaktadır. çoğu arama keywordleri için en sık raslanan bekleme süresi üç aydır.
sandbox’da değişim gösteren bekleme süreleri var mıdır?
sandbox’da bekleme yüksek şekilde değişkenlik gösterir. keyword için ne kadar çok rekabet gösteriliyorsa sandbox içinde kalma süresi de o kadar fazladır. filtre zamanla yavaş yavaş etkisini azaltacak ve yaklaşık üç ay içerisinde moral bozan etkisinin çoğu kaybolacaktır. tabii ki en fazla rekabet yaşanan kelimelerde etki altı ay boyunca tüm gücüyle kendini gösterecektir.

sandbox içinde olduğumu nerden bileceğim?
sandbox etkinliğinin kanıtı genelde iyi google pagerank değerine ve gelen linklere, ve bazı ikincil arama tümcelerinde güçlü arama sonucu sıralamalarına sahip olan sitelerin en önemli aramalarda ortalıklarda gözükmemesidir. bu tarz koşullarda site muhtemelen sandbox’a atılmıştır.

bunun sandbox etkisi olup bir google cezası omadığını nerden bileceğim?
eğer bir site bir google cezası yüzünden ziyaretçi alamıyor ise, daha az önemli aramalarda dahi google arama sonucu sayfalarında çıkmaz. ayrıca site hiç pagerank değeri göstermez ve hatta google toolbar’da sade gri bir bar gözükür.
daha az önemli bazı kelimelerde hala iyi sıralarda yer alıyorum. neden?
sandbox’da bulunmanın en önemli karakteristliklerinden biri ve gerçekten en önemli işareti, daha az önemli kelimeler için yüksek sıralarda alınan arama sonuçlarının devam etmesidir. İddia edilen sandbox filtresi daha çok yüksek rekabet yaşanan kelimeler için kaygı duymaktadır ki bu kelimeler için spam sitelerin açılması, para karşılığında doğal olmayan linklerin satın alınması ve bunların dışında da hile yapılma olasılığı daha yüksektir. bunların dışındaki rekabet yaşanmayan kelimlerde bu gibi durumlarla karşılaşılması çok uzaktır ve bunun sonucu o siteler genelde sandbox filtresi dışında bırakılır. eğer google adwords veya google adsense programlarına katılırsam, bu benim sandbox içine konmamı engeller mi? google adwords ve google adsense gibi programlara katılmanız sitenizin sandbox içerisinde geçireceği süreyi etkilemez. bununla birlikte bahsedilen programlar siteniz sandbox’ın derinliklerinde beklerken daha fazla trafiğe ihtiyaç duyar. çeşitli google reklam programlarına katılmanız, inandığınız efsanelere rağmen, ne sitenizi sandbox dışında tutar ne de sandbox’da geçireceği süreyi kısaltır.

sandbox benzeri rol oynayan başka google filtreleri de var mı?
yeni alınan gelen linklerin etkisini gölgede bırakan filtre (dampening filter) genelde sandbox ile karıştırılır. çoğu arama motoru optimizasyon uzmanı yeni gelen linklere hemen tüm kredi verilmediğine inanır. bu şekilde google pagerank ve link popülerliğinin aşamalı olarak etkilenmesindeki amaç, link satın alımı yapanların ve google arama sonucu sıralamasında sitenin iyi bir yeralmasını sağlayan çeşitli link şemaları oluşturanların cesaretini kırmaktır.

eğer websitem sandbox’a takılıp kalırsa, nasıl dışarı çıkartırım?
sandbox’tan kurtulman için tek gereken zamandır. en önemli keywordlerinin rekabet düzeyine göre bu zaman bir aydan altı aya kadar değişkenlik gösterir, ki üç aydan dört aya kadar olan süreler normal süre zarfı olarak kabul edilmektedir. bu esnada sitenizi geliştirmeye devam edin ve sandbox süresi sona erince hızlı bir şekilde yükselişe geçin.

sitem sandbox’ta gömülü iken ne yapmam gerekli?
siteniz sandbox’ın içindeyken keyword bakımından zengin taze içerik eklemenin ve yeni gelen linkler sağlamanın ideal zamanıdır. gelen linkler eklemek ile etkisini göstermekte olan olası bir link filtresinden (dampening link filter) kaçınacağınız temin edilir. siteniz sandbox’ın derinliklerinden kurtulduğu zaman bu linkler yeterince yıllanmış ve tüm pagerank ve link popülerlik değerlerini göstermeye hazır bir halde olacakalardır.

sandbox’ta iken siteme içerik eklemeye devam etmeli miyim?
siteniz sandbox içerisinde iken konunuz ile alakalı içerik eklemenin ideal zamanıdır. daha fazla keyword bakımından zengin içerik eklemeye konsantre olun ve sayfa içi ve sayfa dışı faktörlerin varlığını unutmayın. sayfa içi olarak başlık (title) taglarınızın en önemli keywordleriniz içerdiğinden emin olun. bir site haritası ekleyin ve tüm sayfalarınızın linklerinin birbirlerine o sayfanın keywordlerini barındıran link metinleri kullanan linklerle bağlı olduğuna emin olun. sayfa dışı olan link metinlerinin de linki alan sayfanın keywordlerini içerdiğinden emin olun. sandbox’ta iken müsait olan site geliştirme zamanınızı boşa harcamayın. filtre kaldırıldığı zaman geliştirilmiş olan siteniz arama sonucu sıralamalarında hak ettiği yüksek seviyelere ulaşacaktır.

Websiteme yeni linkler almaya devam edeyim mi?
sandbox süreci sitenize link eklemek için ideal bir zamandır. yeni eklenen linklerin etkisini direk göstermemesini sağlayan bir filtrenin de varolduğu iddia edildiği için sandbox sürecinde yeni linkler eklemek bu iki filtrenin de bir kerede atlatılmasını sağlar. eğer iddia edildiği gibi yeni eklenen linklerin etkisi filtre tarafından gölgeleniyorsa bu linkler etkilerini tam olarak sitenin sandbox’tan çıktığı zaman gösterecektir. gelen linklerin metin kısımlarında güçlü keywordlerinizin bulunduğundan emin olun ve farklı farklı keyword kombinasyonları ile linklerinizi çeşitlendirin. sandbox’tan daha hızlı çıkmanın bir yolu var mı? sitenizi sandbox’tan sadece zaman kurtarabilir. sandboxta bekleme süresi keyword tümceleriniz rekabetliliğine göre değişiklik gösterir. sandbox’tan çıktıktan sonra çabuk bir şekilde arama sonucu sayfalarında en üst seviyelere çıkmanın yolları olduğu söylenmektedir. güçlü link metinleri (anchor text) ile güçlü gelen linklerin eklenmesi ve keyword bakımından zengin içeriğin eklenmesi sitenizi sandbox’tan çıkınca en yüksek seviyelere tırmandıracaktır. bu etkinin sandbox deneme sürecinin sonunda kendini göstereceğine dikkat edin.

Sitem sandbox’tan çıktı ancak arama sonucu sıralamaları hâlâ düşük. bu normal mi?
sıralamalarınızın düşük olmasının birden fazla nedeni olabilir. sandbox süreci sonunda ayakta kalabilen siteniz en önemli keywordleriniz için uzun bir zaman boyunca sıralamalarda değildi. güçlü arama sonucu sıralamaları elde etmeniz için önünüzde uzun bir tırmanış ve yapacak çok şey var. sitenizin sandbox’tan kurtulması ile muhtemelen gelen link, keyword bakımından güçlü link metinleri ve içerik sıkıntısı çekmektedir. neyse ki bunların hepsi çözülebilir problemler ve siteniz arama sonucu sayfalarında yükselişine devam edebilir. sandbox’tan çıktıktan sonra belirli bir arama sıralaması için tırmanış ne kadar sürer? bunun bir çok değişken hesaba katıldığı için belirli bir nicelik söylemek çok zor. eğer siteniz ile alakalı sitelerden keywordlerinizin geçtiği metinlere sahip linkler alıyor iseniz, sizin yükselişiniz link almaya devam etmeyen başka birisininkinden daha hızlı olacaktır. bununla beraber sabit bir şekilde keyword bakımından zengin içerik eklemeniz sitenizin aramalarda yükselmesine yardımcı olacaktır. tabii ki ne kadar çok rekabet yaşanan keywordler için yarışıyorsanız tırmanışınız o kadar uzun ve zahmetli olacaktır. sandbox’a yerleştirilmekten en başta nasıl kaçınırım? tam manasıyla kullanıma hazır bir siteyi satın alıp yayınlayarak sandbox’a girmekten bir derece kurtulursunuz. böylelikle site bir süre daha düşük sıralamalara tahammül edecek ancak sandbox’ta süresinin dolduğuna dair tıkırtılar duyulmaya başlıyacaktır. yeni eklenen linklerin etkisini yok eden filtreleri geçmek için olabilidiğince link almaya çalışın. sitenize içerik eklemeye devam edin. sitenizin internetteki ortaya çıkış sürecinizi hızlandıracak bir başka şey ise varolan bir domaini satın alma fikri dikkate alınmalıdır. eğer siteniz için gerçekten zaman ayırabilirseniz sandbox’ta kalma sürecini azaltabilirsiniz. uygun zaman yönetimi ile siteniz sandbox’tan tamamen kurtulabilir.

Orjinal Metin:
Yazan: Wayne Hurlbert Nereden: Winnipeg, Manitoba, Canada
What is the Google Sandbox?

The Google Sandbox is an alleged filter placed on new websites. The result is a site does not receive good rankings for its most important keywords and keyword phrases. Even with good content, abundant incoming links and strong Google PageRank, a site is still adversely affected by the Sandbox effect. The Sandbox acts as a de facto probation for sites, possibly to discourage spam sites from rising quickly, getting banned, and repeating the process.

How would you describe the Google Sandbox in one sentence?

The Google Sandbox is very similar to a new website being placed on probation, and kept lower than expected in searches, prior to being given full value for its incoming links and content.

Why did Google institute a Sandbox?

It is thought that the reason Google created the Sandbox new site filter, was to stop spam related sites from adding numerous purchased links, and ranking highly for their keywords from the date of launch. Since Google apparently considers a high number of links pointing to a site from the beginning to be rather suspicious, the links are not considered to be natural. Another possibility is spam sites would use various tactics to rise to the top of the search results, and gain heavy sales prior to being banned for being in violation of Google’s Terms of Service; and then repeating the process continually. As a result, new sites are put into a form of probation, usually referred to as the Google Sandbox.

Does everyone agree there is a Google Sandbox?

Not everyone agrees that the Google Sandbox exists as a separate filter from other alleged Google filters. Note that not everyone involved with search engine optimization even agrees that Google uses a system of filters at all. Skeptics believe that the phenomenon merely echoes already existing Google algorithm calculations, and the Sandbox effect is an illusion. Note that Google has all but admitted recently that the Sandbox filter is real.

When did the Google Sandbox first appear?

Website owners and search engine optimization professionals began to notice the Google Sandbox effect, real or imagined, starting in March, 2004. Websites launched after that date were noticed to not be ranking well for their first few months live on the internet. The rankings were seen as poor despite good Google PageRanks, strong incoming link totals, and overall good optimization practices being employed.

What types of sites are placed in the Sandbox?

While all types of sites can be placed in the Sandbox, the problem appears much more frequently for new websites seeking rankings for highly competitive keyword phrases. All sites are likely given a term in the Sandbox, but those websites seeking rankings in highly competitive searches, are probably in for a much longer duration.

My site has never been in the Sandbox. Why not?

You can avoid having your site in the Sandbox for several reasons. If your site was launched before the March 2004 Sandbox filter, your site probably avoided the problem. Sites targeting non-competitive keywords and phrases are often left out of the Sandbox as there is little point in applying the filter. Keep in mind, however, that even less competitive search terms can be Sandboxed, but their much shorter stay can often go entirely unnoticed. If you had ownership of a domain prior to the installation of the Sandbox filter, your site would also likely be spared its probationary period.

How long is a site in the Sandbox?

Stays in the Sandbox can vary from one to six months, with three to four months being the normal time frame. Less competitive searches will be given the much shorter stay, while hyper-competitive keywords will often spend six months in the Box. The most frequent length of stay is about three months for most search terms.

Are there variable lengths of stay in the Sandbox?

The stay in the Sandbox is highly variable. The more competitive the keyword, the longer the site spends in the Sandbox. The filter will be gradually decreased over time, and will lose most of its dampening effect in about three months. Of course, for the most competitive search phrases, the Sandbox filter might remain in full force for six months.

How do I know if I am in the Sandbox?

Evidence of Sandbox activity usually is spotted by having good Google PageRank and incoming links, and strong search results in some secondary search phrases, but the site nowhere to be found for the most important searches. In such cases, it is likely the site has been placed in the Sandbox.

How do I know it’s the Sandbox and not a Google penalty?

If a site were suffering from a Google penalty, the site would not appear in the Google search engine results pages (SERPs) for even the less important searches. The site would also show no PageRank or even a grey bar on the Google Toolbar.

I still rank well for some less important keywords. Why?

One of the most important characteristics, and indeed one of the marks of being in the Sandbox, is the continuation of strong placements for less important keywords. The alleged Sandbox filter is apparently designed to concern itself with the more competitive keywords as they are more likely to have spam sites, purchased and other links Google deems unnatural, and probably more manipulation attempts being made. That is far less likely in unimportant and non-competitive keywords, so they are generally left alone and out of the Sandbox filter.

If I join Google AdWords or Google Adsense, will that prevent being placed in the Sandbox?

Joining programs like Google Adwords and Google Adsense will have no effect on your site’s duration in the Sandbox. Those paid programs could provide much needed traffic while your site remains in the depths of the Sandbox, however. Participation in the various Google advertising programs will not keep your site out of Sandbox, or shorten your stay, despite what some myths would have you believe.

Are there any other Google filters that act similarly to the Sandbox?

The alleged dampening filter on new incoming links is often mistaken for the Sandbox. It’s thought by many search engine optimization experts that new incoming links are not given immediate full credit. The purpose of that gradual passing along of Google PageRank and link popularity, is to discourage purchasing of links, and various linking schemes designed only to increase a site’s standing in the Google search rankings.

If my website is stuck in the Sandbox, how do I get out?

The only real escape from the Sandbox is time. Depending on the competitiveness of your most important keywords, that time can vary from one to six months, with three to four months being the normal duration. In the meantime, continue to improve your site, and be prepared to make a rapid rise once the Sandbox probation ends.

What should I do while my site is still buried in the Sandbox?

While your site is in the Sandbox, it’s an ideal time to continue to add fresh keyword rich content and new incoming links to your site. Adding incoming links will ensure that they also avoid any possible new link dampening filter that might be in effect. They would be well aged, and ready to pass along their full value of PageRank and link popularity, as the site rises from the depths of the Sandbox.

Should I continue to add content to my site, while in the Sandbox?

Your website’s stay in the Sandbox is an ideal time to add more theme relevant content. Concentrate on adding more keyword rich pages, and don’t forget both on page and off page factors. On the page, make sure your title tags match the most important keywords for that page. Add a site map and be sure that all of your pages link properly to one another with appropriate link anchor text containing the keywords for that page. Off page link anchor text should be set up to include keywords for the receiving page as well. Don’t waste any of your available site improvement time while in the Sandbox. When the filter is lifted, your improved site will rise rapidly to its proper place at the top of the search rankings.

Should I keep getting new links to my website?

The Sandbox is an ideal time to start adding incoming links to your site. Because of the alleged new links dampening filter, adding links while in the Sandbox solves two filters at once. If the newly added links are indeed dampened by a filter, then their full value should take effect just as your site emerges from the Sandbox. Be sure to add strong keyword rich anchor text to your incoming links, and vary it to include several keyword combinations.

Are there ways of getting out of the Sandbox any faster?

Only time can get your site out of the Sandbox. The duration in the sandbox tends to vary with the perceived competitiveness of the keyword phrase. That said, there are ways to hasten your rise to the top of the SERPs upon release of the Sandbox filter. By adding some powerful incoming links, with strong link anchor text, and by adding keyword rich relevant content, your site will rise quickly from the Sandbox. Note that the rise will take effect upon the removal of your site’s Sandbox probationary period.

When my site started out of the Sandbox, its search rankings were still low. Is that normal?

Your rankings could remain weak for more than one reason. As a Sandbox survivor, your site was not in the rankings at all for your most important keywords. There is still a long climb ahead of you, and much work to do to achieve strong search placements. While your site is freed from the Sandbox, it probably is also lacking in strong incoming links, good link anchor text, and requires more keyword rich theme relevant content. Fortunately, all of these problems can be resolved, and your site can continue its rise to the top of the SERPs.

How long is the climb to the proper search ranking after leaving the Sandbox?

The length of time required to achieve your site’s proper ranking is difficult to quantify as so many variables are taken into consideration. If you have been adding well anchor text covered incoming links from theme relevant websites, your rise will be much faster than someone who has not continued to add inbound links. It will also assist your site’s rise to search prominence by constantly adding keyword rich content. Of course, the more competitive the keywords you are contesting, the longer and harder the climb.

How can I avoid being placed in the Sandbox in the first place?

The Sandbox can be avoided to a degree by purchasing and sending live a website, prior to its being fully ready for prime time. While the site will endure low rankings, it will start the clock ticking on its Sandbox duration time. Be sure to add as many incoming links as possible to get past the alleged new links filter. Keep adding content to your site. Anything that can be done to speed up your site’s appearance on the internet, including the purchase of an already existing domain, should be considered. If you have the time working in your site’s favor, it can be applied against your possible stay in the Sandbox. With proper time management, a site can avoid the Sandbox entirely.